Aktualności
Wójt Gminy Mały Płock informuje
- Szczegóły
- Kategoria: Wiadomości
- Utworzono: piątek, 19 lipiec 2024 08:18
- Przemysław Wesołowski
Wójt Gminy Mały Płock informuje, że zgodnie z obowiązującymi aktualnie przepisami podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę będzie złożenie indywidualnie przez poszkodowanego producenta rolnego wniosku za pośrednictwem publicznej aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą”.
W przypadku gdy rolnik chciałby (dodatkowo), aby szacowania szkód dokonała również komisja poprzez lustrację na miejscu można złożyć odpowiedni wniosek do Urzędu Gminy w Małym Płocku w terminie umożliwiającym ich oszacowanie. Szacowanie u rolnika odbywa się wyłącznie o lustrację w terenie, nie mogą być uznawane inne dowody, w terminie do 2 miesięcy od dnia zgłoszenia szkody i nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy. Szacowanie szkód przez Komisję Gminną nie gwarantuje otrzymania wsparcia lub otrzymania wyższej wypłaty odszkodowania. Wniosek o oszacowanie szkód złożony tylko do Komisji Gminnej, nie pozwoli na otrzymanie wsparcia – wniosek musi być złożony w aplikacji.
Link do aplikacji publicznej na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi wraz z wykazem dokumentów potrzebnych do wypełnienia wniosku: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/aplikacja-suszowa
Więcej informacji pod nr tel. 86 279 13 22
Wójt Gminy Mały Płock
Jan Robert Konopka