Aktualności

Wójt Gminy Mały Płock informuje

Wójt Gminy Mały Płock informuje, że zgodnie z obowiązującymi aktualnie przepisami podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę będzie złożenie indywidualnie przez poszkodowanego producenta rolnego wniosku za pośrednictwem publicznej aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą”.

W przypadku gdy rolnik chciałby (dodatkowo), aby szacowania szkód dokonała również komisja poprzez lustrację na miejscu można złożyć odpowiedni wniosek do Urzędu Gminy w Małym Płocku w terminie umożliwiającym ich oszacowanie. Szacowanie u rolnika odbywa się wyłącznie o lustrację w terenie, nie mogą być uznawane inne dowody,  w terminie do 2 miesięcy od dnia zgłoszenia szkody i nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy. Szacowanie szkód przez Komisję Gminną nie gwarantuje otrzymania wsparcia lub otrzymania wyższej wypłaty odszkodowania. Wniosek o oszacowanie szkód złożony tylko do Komisji Gminnej, nie pozwoli na otrzymanie wsparcia – wniosek musi być złożony w aplikacji.

Link do aplikacji publicznej na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi wraz z wykazem dokumentów potrzebnych do wypełnienia wniosku: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/aplikacja-suszowa

Więcej informacji pod nr tel. 86 279 13 22

Wójt Gminy Mały Płock

Jan Robert Konopka