Od jutra rusza program 500+ - szczegółowe informacje

Od 1 kwietnia 2016 r. w Ośrodku Pomocy Społecznej w Małym Płocku przy ul. Krótkiej 15 w godz. 7.30 – 15.30 będzie można składać wnioski o przyznanie świadczenia wychowawczego.

Rodzice i opiekunowie będą mogli złożyć wniosek o „Rodzina 500+” także za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Do programu włączyło się 18 banków.

 

Szczegółowe informacje można poznać klikając w poniższe linki:

 

Program - "Rodzina 500+" - dokumenty do wniosku

Sposoby składania wniosków o świadczenie wychowawcze

Terminy wypłat świadczeń, terminy składania wniosków o świadczenie wychowawcze

Komu i w jakiej wysokości przysługuje/ nie przysługuje świadczenie wychowawcze

Utrata/uzyskanie dochodu

Ustalenie dochodu z gospodarstwa rolnego

Dochód w przypadku dziecka pod opieką opiekuna prawnego

Postępowanie w przypadku marnotrawienia przyznanych środków ze świadczenia wychowawczego

Nienależnie pobrane świadczenie wychowawcze

 

Wniosek o świadczenie wychowawcze będzie można złożyć za pośrednictwem 18 banków. W ubiegłym tygodniu przedstawiciele banków podpisali list intencyjny w tej sprawie.

Porozumienie zawarte z bankami: Alior Bank SA, Bank BPH SA, Bank Handlowy w Warszawie SA, Bank Millennium SA, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy SA, Bank Polskiej Spółdzielczości SA, Bank Zachodni WBK SA, FM Bank PBP SA (Smart Bank), ING Bank Śląski SA, mBank SA, PKO Bank Polski SA, Raiffeisen Bank Polska SA, SGB-Bank SA, Bank Ochrony Środowiska SA, Getin Noble Bank SA, Deutsche Bank SA, Credit Agricole Bank Polska SA dotyczy współpracy w zakresie składania wniosków za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej.

Rodzic lub opiekun będzie mógł za pomocą serwisu internetowego swojego banku złożyć wniosek o świadczenie „Rodzina 500 plus”. Rolą banku w tym procesie jest udostępnienie i wysłanie wniosku do organu prowadzącego w gminie, w naszym przypadku do Ośrodka Pomocy Społecznej w Małym Płocku.

Bank nie będzie gromadził, ani weryfikował danych podanych we wniosku oraz załącznikach. Dalsza ścieżka obsługi wniosku będzie prowadzona przez samorząd i to on będzie informował o przyznaniu świadczenia.

Ważne!

Wnioski będzie można składać bezpłatnie od 1 kwietnia 2016 r. Jeśli wniosek zostanie złożony w ciągu pierwszych 3 miesięcy - tj. od 1 kwietnia 2016 do 1 lipca 2016 - rodzice dostaną wyrównanie wstecz. W kolejnych miesiącach świadczenie będzie wypłacane od miesiąca, w którym rodzice złożą wniosek. Do programu będzie można dołączyć w dowolnym momencie.

 

Infolinia programu „Rodzina 500+”

Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku uruchomił infolinię pod numerem telefonu 85 74 39 499 dotyczącą Programu „Rodzina 500+”, która jest czynna w dni robocze w godzinach 8.00 – 14.00.  

Na stronie internetowej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (www.bialystok.uw.gov.pl) została założona zakładka Programu "RODZINA 500+", która zawiera informacje dotyczące świadczenia wychowawczego.

Aby uzyskać informacje w tej sprawie należy kliknąć "RODZINA 500+".